Kunnanhallitus, kokous 16.12.2019

Pöytäkirja on tarkastettu

§ 517 Kunnantalon henkilöstöaterioiden hinnat vuodelle 2020

TUUDno-2019-2508

Valmistelija

  • Kirsi Hanski, ruokapalvelupäällikkö, kirsi.hanski@tuusula.fi

Perustelut

Kunnantalon kulunvalvontatunnisteella ruokailevan vakinaisen henkilöstön aterioiden hinnat ovat Fazer Food Service Oy:n tarjouksen mukaan sopimuksen jatkoajalle 1.1.2020 alkaen seuraavat:

 

Henkilöstölounas:

Ateriavaihtoehto 1

lounas

 

7.84 €/2019

7.84 €/2020

 

 

Ateriakokonaisuus sisältää lämpimän pääruuan (400g), lämpimän lisäkkeen, salaatin ja salaatinkastikkeen, leivän ja levitteen sekä ruokajuoman

Ateriavaihtoehto 2

lounas

 

 

 

6,08 €/2019

6,21 €/2020

 

 

Ateriakokonaisuus sisältää lämpimän pääruuan (400g), salaatin ja salaatinkastikkeen, leivän ja levitteen sekä ruokajuoman

Ateriavaihtoehto 3

lounas

 

 

 

5,06 € / 2019

5,17 € / 2020

 

 

Keittolounas (400g)

Ateriakokonaisuus sisältää salaatin ja salaatinkastikkeen, leivän ja levitteen sekä ruokajuoman

 

Ruokapalvelupäällikkö esittää, että Tuusulan kunnantalon henkilöstöravintolassa kulunvalvontatunnisteella ruokailevan vakinaisen henkilökunnan ateriahintojen kompensaatio on aiempien vuosien tapaan 0,50 euroa/ateria ja kompensaatio kohdennetaan kaikkiin kolmeen edellä mainittuun ateriavaihtoehtoon, mikä tarkoittaa seuraavaa:

 

Henkilöstölounas:

Ateriavaihtoehto 1

lounas

kompensaatio

 

7.84 €/2020

8,95 € sis. alv

8,45€ sis. alv

Ateriavaihtoehto 2

lounas

kompensaatio

6,21 €/2020

7,10 € sis. alv

6,60 € sis. alv

Ateriavaihtoehto 3

lounas

kompensaatio

5,17 € / 2020

5,90 € sis. alv

5,40 € sis. alv

 

Ehdotus

Esittelijä

  • Arto Lindberg, pormestari, arto.lindberg@tuusula.fi

Kunnanhallitus päättää, että

  • Tuusulan kunnantalon henkilöstöravintolassa kulunvalvontatunnisteella ruokailevan vakinaisen henkilökunnan ateriahintojen kompensaatio on 0,50 euroa/ateria ja kompensaatio kohdennetaan kaikkiin kolmeen edellä mainittuun ateriavaihtoehtoon
  • kunnantalon kulunvalvontatunnisteella ruokailevan vakinaisen henkilöstön aterioiden hinnat (sisältäen 14 % alv:n ja kunnan kompensaation) ovat 1.1.2020 alkaen
    • 1. ateriavaihtoehto 8,45 €          
    • 2. ateriavaihtoehto 6,60 €             
    • 3. ateriavaihtoehto 5,40 €.

Päätös

Ehdotus hyväksyttiin.

Tiedoksi

Fazer Food Service Oy, henkilöstöpalvelut, toimialueet, rahoitussuunnittelija, sisäinen tiedotus/Kylä-Harakka, Hanski Kirsi, Sarastia Oy/Suokas Riitta, Vähämäki Erkki

Muutoksenhaku

Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla. Oikaisuvaatimuksen saa tehdä se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen) sekä kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Tiedoksisaanti
Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, 7 päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä, 3 päivän kuluttua sähköpostin lähettämisestä, saantitodistuksen osoittamana aikana tai erilliseen tiedoksisaantitodistukseen merkittynä aikana.
Tiedoksisaantipäivää tai sitä päivää, jona päätös on asetettu nähtäväksi yleiseen tietoverkkoon, ei lueta määräaikaan.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisesti. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon haetaan muutosta
- miltä kohdin päätökseen haetaan muutosta ja mitä muutoksia siihen vaaditaan tehtäväksi
- perusteet, joilla muutosta vaaditaan
- muutoksenhakijan nimi ja kotikunta
- postiosoite ja puhelinnumero, joihin asiaa koskevat ilmoitukset muutoksenhakijalle voidaan toimittaa.
Jos oikaisuvaatimuksen tekijän puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä, kirjelmässä on ilmoitettava myös tämän nimi ja kotikunta. Asiamiehen, ellei tämä ole asianajaja tai julkinen oikeusavustaja, on liitettävä oikaisuvaatimuskirjelmään valtakirja.
Oikaisuvaatimuksessa on lisäksi ilmoitettava postiosoite ja puhelinnumero, joihin asiaa koskevat ilmoitukset oikaisuvaatimuksen tekijälle voidaan toimittaa.
Oikaisuvaatimuksen tekijän, laillisen edustajan tai asiamiehen on allekirjoitettava oikaisuvaatimuskirjelmä. Sähköistä asiakirjaa ei tarvitse täydentää allekirjoituksella, jos asiakirjassa on tiedot lähettäjästä eikä asiakirjan alkuperäisyyttä tai eheyttä ole syytä epäillä.

Oikaisuvaatimuksen toimittaminen
Oikaisuvaatimus on toimitettava Tuusulan kunnalle virka-aikana ennen oikaisuvaatimusajan päättymistä henkilökohtaisesti tai asiamiehen välityksellä postitse, sähköpostilla tai telefaxilla, käyttäen alla olevia yhteystietoja:
Tuusulan kunta, kirjaamo
Osoite: Hyryläntie 16, PL 60, 04301 Tuusula
Sähköposti: kirjaamo@tuusula.fi
Puh. vaihde: 09 87 181