Valtuusto, kokous 11.11.2019

Pöytäkirja on tarkastettu

§ 157 Tuusinfon palvelupisteen saaminen myös Jokelaan ja Kellokoskelle, aloite (lisäpykälä)

TUUDno-2019-2268

Perustelut

Aarno Järvinen esitti seuraavan Jokelan Eläkkeensaajat ry:n ja Kellokosken Eläkeläiset ry:n aloitteen:

"Tuusulan kunnan keskitetyn asiakaspalvelun Tuuslnfon tarkoitus on palvella kuntalaisia, matkailijoita, yrityksiä ja yhteisöjä sekä kunnan työntekijöitä. Keskitetyllä asiakaspalvelulla kunta kertoo haluavansa parantaa kuntalaisille tarjottavia palveluita. Tavoitteena on tehdä tuusulalaisten arjesta sujuvampaa  tuomalla eri palveluita tarjolle yhdelle luukulle.

Asiakaspalvelupisteestä saa palvelua mm. HSL-asioihin ja -lippuihin liittyen sekä neuvontaa kunnan palveluihin liittyen. Tuusinfo toimii kuitenkin vain pääkirjaston yhteydessä Hyrylässä ja on avoinna viitenä päivänä viikossa.

Jokelan Eläkkeensaajat ry ja Kellokosken Eläkeläiset ry esittävät, että Tuusinfon toiminta ulotettaisiin myös Jokelaan ja Kellokoskelle kuntalaisten tasapuoliseksi palvelemiseksi. Sopivina paikkoina olisi Hyrylän tapaan Jokelan ja Kellokosken kirjastot. Jotta resursseja ei olisi tarpeen merkittävästi lisätä, viikko voitaisiin jakaa niin, että Tuuslnfo olisi avoinna Hyrylässä kolmena päivänä ja Jokelassa ja Kellokoskella molemmissa yhtenä päivänä viikossa. Näin turvattaisiin yhdenmukaiset  palvelut myös kunnan  pohjoisosiin."

Päätös

Aloite lähetettiin kunnanhallituksen valmisteltavaksi.


Muutoksenhaku

Päätöksestä ei saa tehdä kuntalain 136 §:n mukaan oikaisuvaatimusta eikä kunnallisvalitusta, koska päätös koskee vain valmistelua tai täytäntöönpanoa.