Perustelut
Aarno Järvinen esitti seuraavan Jokelan Eläkkeensaajat ry:n ja Kellokosken Eläkeläiset ry:n aloitteen:
"Tuusulan kunnan keskitetyn asiakaspalvelun Tuuslnfon tarkoitus on palvella kuntalaisia, matkailijoita, yrityksiä ja yhteisöjä sekä kunnan työntekijöitä. Keskitetyllä asiakaspalvelulla kunta kertoo haluavansa parantaa kuntalaisille tarjottavia palveluita. Tavoitteena on tehdä tuusulalaisten arjesta sujuvampaa tuomalla eri palveluita tarjolle yhdelle luukulle.
Asiakaspalvelupisteestä saa palvelua mm. HSL-asioihin ja -lippuihin liittyen sekä neuvontaa kunnan palveluihin liittyen. Tuusinfo toimii kuitenkin vain pääkirjaston yhteydessä Hyrylässä ja on avoinna viitenä päivänä viikossa.
Jokelan Eläkkeensaajat ry ja Kellokosken Eläkeläiset ry esittävät, että Tuusinfon toiminta ulotettaisiin myös Jokelaan ja Kellokoskelle kuntalaisten tasapuoliseksi palvelemiseksi. Sopivina paikkoina olisi Hyrylän tapaan Jokelan ja Kellokosken kirjastot. Jotta resursseja ei olisi tarpeen merkittävästi lisätä, viikko voitaisiin jakaa niin, että Tuuslnfo olisi avoinna Hyrylässä kolmena päivänä ja Jokelassa ja Kellokoskella molemmissa yhtenä päivänä viikossa. Näin turvattaisiin yhdenmukaiset palvelut myös kunnan pohjoisosiin."
Päätös
Aloite lähetettiin kunnanhallituksen valmisteltavaksi.